Think in Dutch, talk in Engisch and learn Spanisch - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Nora Looze - WaarBenJij.nu Think in Dutch, talk in Engisch and learn Spanisch - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Nora Looze - WaarBenJij.nu

Think in Dutch, talk in Engisch and learn Spanisch

Blijf op de hoogte en volg Nora

28 Augustus 2012 | Paraguay, Asunción

Het wordt steeds een beetje leuker hier. Mijn klasgenootjes zijn geweldig en de meeste docenten ook. De schoolleiding heeft er voor gezord dat ik iedere dag priveles krijg in het Spaans. Maar zoals de titel van dit reisverslag wel aangeeft is het erg vermoeiend om in drie talen te werken. Ohja en dan vergeet ik de Oostenrijkse jongen waar ik Duits mee spreek. Vandaag is het voor de allereerste dag caliente, ofwel warmer dan de voorgaande dagen. Jullie zullen het bijna niet geloven maar is heb het echt heel koud gehad. De huizen hier zijn niet voorbereid op 10 graden, dus kom je van de kou in de kou. Vanaf nu wordt het alleen nog maar warmer dus ik hou m´n jurkjes gereed.
De school hier is best wel streng en het niveau is hoger dan ik had verwacht. Iedereen in mijn klas schuift met zijn tafels en stoelen ( ik weet niet hoe dat in andere klassen is) en het is grappig maar rommelig. De eerste dagen werd ik best veel nagekeken omdat ik nieuw was. De school is klein dus iedereen kent elkaar. De lessen in het Spaans moet ik gewoon volgen maar ik snap er nog niets van.
Ooh en mam, sproeten worden hier sexy gevonden.
Vanacht ben ik naar het vliegveld geweest om een mede-Nederlandse-exchangestudent op te halen. We gaan niet naar dezelfde school maar we zullen elkaar iedere week zien op de meetings.
Aankomende vrijdag ga ik naar de discotheek met de meiden uit mijn klas en zaterdag ga ik naar het concert van Maroon5. Van de week wil ik kijken wat er hier allemaal te doen is aan sport en wat ik wil gaan doen.
De mensen uit mijn klas werken allemaal niet, want dat zou te druk zijn in verband met school. Ze hebben allemaal een werkster in huis en sommige mensen hebben ook een chauffeur. Dat ik vertelde dat ik meerdere sporten deed en daarbij ook nog werkte en vrijwilligerswerk deed kijken ze me aan alsof ik een sprookje aan het vertellen was. En als ik vertelde dat schoonmaken hier mijn beste baantje is geweest willen ze me al helemaal niet geloven.
Vanavond ga ik naar een klasgenootje toe. Het is hier best lastig qua vervoer. Niemand heeft een fiets en de bus is te gevaarlijk. Je moet dus altijd gebracht en gehaald worden want niets is op loopafstand. De mensen eten hier echt heel erg laat in de avond, maar tussen de middag eten ze ook warm. Wat het eten betreft moet ik mijn ritme nog aanpassen. Ik dacht dat ik veel at, maar dit slaat alles!
Ik ga nu een warme douche nemen, want een bad hebben ze hier niet. Ik laat snel weer wat van me horen!
Liefs, Nora

  • 29 Augustus 2012 - 00:16

    Liesbeth:

    Fijn weer wat van je te lezen. Weer in de structuur van school en het leren na ruim drie maanden. Ook wel weer lekker. Leuk dat je daarnaast ook gezellige dingen met je klasgenoten gaat doen. Hoop dat er op sportgebied iets te vinden valt, zou wel erg lekker zijn!
    dikke x mam

  • 29 Augustus 2012 - 10:28

    Lida:

    he lieve Nora

    ik ga proberen je belevenissen te volgen
    wat heb ik bewondering voor je !!!!!!!
    vind het erg stoer van je om deze reis te ondernemen .
    en zoals ik lees komt er heel veel op je af ,wat natuurlijk niet gek is dat er dan emoties los komen.
    maar nora ik hoop dat je snel je draai een beetje kan vinden .
    en doe voorzichtig en geniet van alle dingen

    groetjes Lida

  • 29 Augustus 2012 - 22:18

    Margo Van Der Schaaf:

    Hey Nora,

    ik hoorde net van je moeder van je weblog. Leuk zeg om jou avontuur te lezen.
    Je schrijft erg prettig en ook ik ga je volgen van uit ons kikkerlandje.
    Succes, sterkte en vooral veel plezier.

    Groetjes Margo

  • 29 Augustus 2012 - 22:57

    Annelies:

    Hee Noor!
    Nu zomaar in Paraguay beland i.p.v. Argentinie ;) Echt leuk om te lezen hoe je het allemaal hebt daar. Ik ben jaloers, want wij beginnen gewoon maandag weer met het gewone leven dus geniet er maar van ook al is het 'even' wennen ;)
    Heel veel succes en plezier!!
    Groetjes Annelies

  • 30 Augustus 2012 - 23:09

    Roos:

    Hé Noortje!

    Wat een tof verhaaltje! Alles wel onwijs wennen natuurlijk, maar jij werkt je zo die nieuwe groep in, zo'n lieve spontane meid. Schrijf je ook al je verhaaltjes in je reisboekje? Dan kunnen we lekker samen lezen als je terug bent! Ik hoop dat je het onwijs naar je zin krijgt & ik zal je verhaaltjes blijven volgen.

    Dikke kus, Roos

  • 01 September 2012 - 22:30

    Fiona:

    Hee lieve stoere Noor!

    Wat een reis... wat een indrukken... wat een ongelofelijk avontuur!
    Alle mannen hier hebben inmiddels taken erbij gekregen in het huishouden!! Ha ha... we hebben ons best moeten doen om ze te overtuigen dat het "erbij" hoort, want Noor kreeg er toch geld voor?! Robin is al lekker zenuwachtig aan het worden voor zijn "nieuwe" leven als brugpieper. Daan heeft nog geen zin in school. Sander blijft maar slagen voor alle examens.

    We kijken uit naar je volgende verhalen! Dikke knuffel van ons allemaal enne pas goed op jezelf!

    Sander, Fiona, Robin en Daan

    P.s. pas je op met je sexy sproetenkop, wel terugkomen hoor!!

  • 02 September 2012 - 14:52

    Alice Bakker:

    Hallo Nora.

    Wat een belevenissen allemaal de dagen vliegen om zeker. Voor je het weet ben je weer op Wieringen.
    Maar ga er eerst nog maar van genieten in dat verre land.

    Groeten uit Den Oever.

  • 09 September 2012 - 22:11

    Annet Van Der Staaij:

    dag Noor, wat leuk om te lezen. Heb je een sport gevonden? Kun je daar makkelijk komen? Brengen je Paraguase "ouders" je, hebben ze daar tijd voor of moeten ze hard werken? Hoeveel kinderen hebben ze? Hoe is het het landschap? Knap dat je de schoollessen in het spaans volgt Je Spaans zal wel hééél goed worden! Hoe zijn de schoolvakken. psychologie lees ik, dat heb je bij ons niet. Hebben ze nog meer vakken die we hier niet kennen?
    Hier is alles goed. het was vandaag uitzonderlijk warm, iets van 27 graden. Een lekkere nazomerdag. Heel veel groeten uit Havelterberg, Annet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Paraguay, Asunción

Paraguay

Youth Exchange

Recente Reisverslagen:

20 September 2012

Other side

04 September 2012

I (L) NS

28 Augustus 2012

Think in Dutch, talk in Engisch and learn Spanisch

26 Augustus 2012

First days

20 Augustus 2012

Argentina??
Nora

Actief sinds 09 Juli 2012
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 6282

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 07 Juli 2013

Paraguay

30 November -0001 - 30 November -0001

Argentina

Landen bezocht: